Digital transformation är på allas läppar. Eller kanske transformation, förändring, digitalisering eller digitisering. Det senare handlar i princip om att man effektiviserar en process eller funktion som redan existerar genom att göra den digital. Det kan vara nog så utmanande. Men digitalisering och transformation handlar mer om affärsutveckling och ny affärslogik.  Och det handlar inte minst om människor, team och organisationer och de beteenden och aktiviteter man gör för att vara relevanta och konkurrenskraftiga i en alltmer digitaliserad framtid.

Man pratar om mognad. Om digital mognad. D v s vilken insikt och beredskap man har för att haka på just den rätta  förändringsvågen som man som företag har identifierat eller får förhålla sig till. Man säger att det finns åtta olika förändringsmotorer i ett företag när det gäller digitalisering. En av dessa är marknadsföring.

Här ger vi dig möjlighet att få lite gratis kunskapstillförsel i höstens andra avsnitt på MCPLAY.
Lars Alm, Senior digital advisor inom digital transformation på företaget DigJourney berättar här om just detta.

Så håll till godo. Vi önskar dig en trevlig kunskapshöst!

Vill du kontakta Lars så når du honom här:
lars@digjourney.com
0708-193609
www.digjourney.com

 

Dela artikel